کولرگازی و اسپلیت ,

جستجو در فروشگاه
بر اساس برند
بر اساس نوع کالا
بر اساس ظرفیت BTU
بر اساس نوع
بر اساس ظرفیت تن تبرید

کولر گازی چیست؟

کولر گازی نوعی دستگاه تهویه است که به کمک سیکل تبرید تراکمی، گرما را از اتاق گرفته و آن را در خارج اتاق دفع می‌کند. در برخی دستگاه‌ها امکان معکوس کردن این سیکل یا چرخه وجود داشته و می‌توان کولر را تبدیل به پمپ حرارتی کرد و در فصل زمستان از آن برای گرمایش استفاده کرد.

هر دستگاه کولر گازی از چهار جزء اصلی کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیر انبساط یا لوله مویین تشکیل می‌شود.

در کولر گازی از گازهای مخصوص تبرید، که به آن مبرد می‌گویند، استفاده می‌شود. برخی از مبردهای پرکاربرد شامل R-22 یا R-134a یا R-404 هستند. این گازها در برخی موارد به شدت برای لایه ازون کره زمین مضر بوده و به همین دلیل در حال جایگزینی با گازهایی هستند که برای محیط زیست و لایه ازون مخاطرات کمتری داشته باشد.

برخی کولرهای گازی حاوی واحدی به نام «اینورتر» هستند. «اینورتر درایو» ها تجهیزاتی هستند که امکان تغییر و تنظیم فرکانس برق ورودی به موتورهای الکتریکی و در نتیجه تنظیم دور و سرعت آنها را فراهم می‌کنند. با تغییر سرعت و دور موتورهای الکتریکی، می‌توان ظرفیت کمپرسور را بسته به نیاز و شرایط تغییر داد. به این طریق زمانی که بار حرارتی در حداکثر نیست، می‌توان دور موتور را کاهش داده و در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.


    انواع کولر گازی

  •   کولر گازی یک تکه یا پنجره‌ای
  •   کولر گازی دو تکه (اسپلیت)
  •   کولر گازی پرتابل (قابل حمل)
  •   کولر گازی ایستاده
  •   کولر گازی سقفی یا کاستی
  •   کولر گازی داکتی یا کانالی (در این نوع ممکن است گرمایش به صورت کویل آب گرم باشد)

 

کولر گازی دوتکه یا کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت از دو واحد مجزا ساخته می‌شود. یونیت خارجی که «کندانسینگ یونیت» نامیده می‌شود، شامل کمپرسور و کندانسور است که در خارج از ساختمان نصب می‌گردد و یونیت داخلی که واحد تبخیر (اواپراتور) در آن جای دارد در درون ساختمان جای می‌گیرد. یونیت خارجی و یونیت داخلی توسط دو لولهٔ مسی یا آلومینیومی به همدیگر مرتبط می‌شوند. لولهٔ باریکتر، مایع پرفشار را از کندانسینگ یونیت به اواپراتور منتقل می‌کند و لوله با قطر بزرگتر، گاز کم فشار را به کمپرسور منتقل می‌کند. این کولرها معمولاً دارای دستگاه کنترل از راه دور هستند.


کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل یا قابل حمل، در ظرفیت‌های پایین ساخته می‌شود و دارای حالت گرمایش نیز هست. این مدل کولر گازی دارای ریموت کنترل است و به دلیل شکل آن، برای فضاهای کوچک اجاره‌ای یا استفاده موقت استفاده می‌شود. تمام بخش‌های مختلف کولر گازی از جمله کندانسور، اواپراتور و… در یک مجموعه جا گرفته‌اند و در حالت سرمایش، گرمای موتور از طریق لوله خرطومی پشت دستگاه به بیرون انتقال پیدا می‌کند. در نتیجه، این لوله خرطومی باید به پنجره یا منفذی که هوا را به بیرون انتقال می‌دهد وصل گردد. در غیر این صورت، گرمای خارج شده از هوا دوباره از طریق همین لوله خرطومی به فضا برمی گردد و کار تهویه و سرمایش به درستی انجام نمی‌شود. اما در حالت گرمایش، نیازی به این کار نیست. گرمایش در این نوع کولر گازی از طریق هیتر انجام می‌شود که زیاد مقرون به صرفه نیست. اما امکان استفاده از این حالت در کولر گازی پرتابل در نظر گرفته شده‌است.

 

کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده بر خلاف کولر گازی پرتابل دو تکه است، به این معنی که دارای یک واحد خارجی و یک واحد داخلی است. پنل داخلی آن‌ها در داخل قرار می‌گیرد باید توجه داشت که پنل داخلی را نمی‌توان مانند کولر گازی پرتابل حمل و جابجا کرد و پنل خارجی باید در فضای بیرون نصب گردد. کولرهای ایستاده در دو نوع سه فاز و تک فاز (معمولی و اینورتر) تولید می‌شوند.

کولرهای گازی ایستاده معمولاً در ظرفیت‌های 48 هزار BTU به بالا تولید می‌شوند، به همین علت در سالن‌های وسیع و بسیار بزرگ مناسب است و استفاده می‌گردد.

 

کولر گازی پنجره‌ای

کولر گازی پنجره‌ای شامل کندانسوری است که در انتهای این اتاقک و به سمت بیرون است و یک فن کندانسور در پشت آن است که هوا از طریق آن دمیده می‌شود و به حذف گرما از کندنسور کمک می‌کند. این کولر گازی‌ها به دلیل نداشتن ریموت کنترل و نداشتن حالت گرمایش، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

مقایسه کولر آبی و کولر گازی

کولرهای آبی با بهره‌گیری از مقدار آنتالپی بالای تبخیر آب کار می‌کنند. با تبدیل فاز آب مایع به بخار آب، می‌توان دمای هوای خشک را به شدت کاهش داد.این کار نسبت به تبرید تراکمی انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند.به علاوه کولرهای آبی در مناطقی با آب و هوای بسیار خشک، این مزیت را نیز دارد که با ادامه کارکرد، خشکی هوا را کاهش داده و باعث آسایش بیشتر ساکنان آن می‌شود. هرچه آب و هوا خشک‌تر باشد کارایی و راندمان کولرهای آبی افزایش می‌یابد. کولرهای آبی در مناطق شرجی کارایی چندانی ندارند.

هر کولر آبی بسته به ظرفیت آن به‌طور متوسط بین 26.5 تا 45 لیتر آب در ساعت مصرف می‌کند (یعنی در شبانه‌روز مقداری تقریباً معادل 700 لیتر). به بیانی ساده، واحدی مسکونی با مساحت 150 تا 170 متر با کولری به ظرفیت 7000 فوت مکعب در دقیقه، تقریباً 800 لیتر آب را در طی شبانه‌روز تبخیر می‌کند.

 

کولر گازی در صنعت تهویه و تبرید از جایگاه خاصی برخوردار است. زیرا:

  به سرعت از گرمای محیط می‌کاهد و در واقع تهویه مطبوع را حاصل می‌کند، زیرا هم رطوبت، هم دما را کاهش می‌دهد و هم با داشتن فیلتر ذرات معلق در هوا را با فیلتر خود از هوای اتاق جدا می‌کند.
  کولر گازی در محیط‌های شرجی کارایی خود را از دست نداده و مناسب است.
  کولر گازی در واقع یک موتور گرمایی هست که گرما را از محیط سرد به محیط گرمتر یا بیرون انتقال می‌دهد؛ ولی کولر آبی یا کولر تبخیری گرمای محیط را به آب که مجبور به تبخیر می‌شود در کابین کولر انتقال می‌دهد.
  در محیطی که کولر گازی نصب می‌شود مکان باید از محیط بیرون ایزوله باشد؛ ولی در کولر آبی محیط ایزوله معنا ندارد چون کولر آبی باید در محیط بیرون نصب باشد.
  چرخه انتقال گرما در برخی کولرهای گازی می‌تواند معکوس شود و از آن می‌توان به عنوان بخاری نیز استفاده کرد؛ ولی در کولر آبی این امکان وجود ندارد.
  استفاده از کولرهای گازی به عنوان جایگزین کولرهای آبی می‌تواند مانع ورود آلودگی از محیط خارج به داخل ساختمان شود و علاوه بر این هوای داخل نیز مورد تصفیه قرار می‌گیرد.

 

کمپرسور چیست؟

کمپرسور نوعی دستگاه مکانیکی است که گاز کم فشار را به داخل کشیده و آن را متراکم کرده و فشار آن را افزایش می‌دهد. در هنگام افزایش فشار، دمای گاز فشرده شده افزایش می‌یابد. زمانی که این گاز می‌خواهد از داخل کمپرسور خارج شود، با عبور از یک سیستم خنک‌کننده دمای گاز کاهش می‌باید. کمپرسورها از متداول‌ترین و رایج‌ترین دستگاه‌هایی می‌باشند که امروزه در بسیاری از صنایع از جمله در کولر گازی و یخچال و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمپرسورهای به کار رفته در سیستم‌های تهویه به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  •   کمپرسور رفت و برگشتی یا سیلندر پیستونی
  •   کمپرسور دوار (روتاری)
  •   کمپرسور فنری یا چرخشی (اسکرال)

سیستم اینورتر

نسل جدید کولرهای گازی، کولرهای گازی دارای «اینورتر» هستند. اینورترها که به آن «درایو فرکانس-متغیر» نیز می‌گویند، با تغییر و تنظیم دو پارامتر ولتاژ و فرکانس باعث تغییر سرعت موتور کمپرسور می‌شوند. در سیستم‌های قدیمی، موتور کمپرسور هنگام شروع به کار، به جریان الکتریکی بسیار بالایی نیاز دارد و سپس با رسیدن موتور به دور نامی این جریان اولیه به حدود یک سوم کاهش پیدا می‌کند. با رسیدن اتاق به دمای تنظیم شده، ترموستات کولر فرمان خاموش شدن موتور را به صورت ناگهانی صادر می‌کند. هنگامی که دما بین 1 تا 3 درجه سلسیوس افزایش یابد (در حالت گرمایش 1 تا 3 درجه کاهش یابد) موتور به صورت ناگهانی دوباره روشن می‌شود. با توجه به مصرف زیاد جریان الکتریکی در هنگام استارت موتورهای الکتریکی، مصرف برق مقدار قابل چشمگیری خواهد بود و با افزایش تعداد دفعات روشن و خاموش شدن موتور این میزان افزایش خواهد یافت.

کمپرسورهای دارای واحدهای اینورتر جریان مستقیم شامل یک درایو فرکانس-متغیر هستند که می‌تواند سرعت راه اندازی و ادامه کار الکتروموتور کمپرسور را (یعنی ظرفیت سرمایش/گرمایش دستگاه) کنترل کنند به این شکل که کمپرسور آهسته راه‌اندازی شده و با نزدیک شدن به دمای تنظیمی سرعت آن کاهش پیدا کرده تا نیازی به روشن و خاموش شدن‌های پیوسته نباشد. یک میکروکنترلر، پیوسته از دمای محیط نمونه برداری کرده و سرعت موتور کمپرسور را کنترل می‌نماید و سیستم به ندرت خاموش و روشن می‌شود تا نیازی به انرژی اولیه استارت نباشد. این کار باعث صرفه جویی مصرف برق و افزایش عمر دستگاه می‌شود.

باید توجه داشت، در شرایطی که دستگاه باید پیوسته با حداکثر ظرفیت کار کند، و تعداد دفعات خاموش و روشن شدن کمپرسور چندان زیاد نیست، هر دو سیستم قدیمی و اینورتور با دور حداکثر کار می‌کنند و در عمل تفاوتی در میزان مصرف انرژی آنگونه که شرکت‌های سازنده ادعا می‌کنند، ندارند.

 

نحوه محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت

   

ظرفیت کولر گازی یا اسپلیت (BTU)  برای واحدهای زیر پشت بام (m2)برای طبقات دیگر (m2)
9000تا 12تا 15
12000تا 17تا 22
18000تا 25تا 35
24000تا 34تا 45
32000تا 45تا 64
45000 ایستادهتا 55تا 75
60000 ایستادهتا 75تا 100
90000 ایستادهتا 110تا 150

 

کاربر گرامی :

  ضمن تشکر از جنابعالی جهت اطمینانی که به نظرات فنی کارشناسان فروشگاه کولرگازی دارید، لازم به ذکر است اصولا تعیین و انتخاب برند محصول موردنظر براساس سابقه، قدرت برند، خدمات و قیمت محصول نهایتا توسط خریدار تعیین میگردد. اما در زمینه کولرگازی ها، اغلب کاربران و خریداران برندهای پرفروشی مانند ال جی(LG)، هایسنس(Hisense)، گرین(Green)، ایران رادیاتور(Iran radiator)، جی پلاس(G plus)، گری(Gree) و... را با توجه به کیفیت، قیمت و خدمات بعد از فروش آنها انتخاب و خرید می‌نمایند.
  چنانچه پس از مطالعه مطالب ارائه شده فوق، سوالات بیشتری جهت تصمیم‌گیری برای خرید انواع کولرگازی مورد نیاز دارید، می‌توانید پس از تماس با فروشگاه کولرگازی از کارشناسان فروش بخش تجهیزات تهویه مطبوع مشاوره بگیرید و سوالات خود را مطرح نمایید.

 

نمایش بیشتر
بستن
کابل 6 متری فابریک داکت اسپلیت و وی ار اف ال جی سوکت دار
کابل 6 متری فابریک داکت اسپلیت و وی ار اف ال جی سوکت دار

کابل 6 متری فابریک داکت اسپلیت و وی ار اف ال جی سوکت دار

کابل 6 متری فابریک داکت اسپلیت و وی ار اف ال جی سوکت دار
+
_

1,500,000 تومان 998,000 تومان موجود
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل I24CFH(S4-W24K22PE)
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل I24CFH(S4-W24K22PE)

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل I24CFH(S4-W24K22PE)

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل I24CFH(S4-W24K22PE)
+
_

58,770,000 تومان 55,800,000 تومان موجود
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NT189SQ1
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NT189SQ1

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NT189SQ1

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NT189SQ1
+
_

46,980,000 تومان 44,640,000 تومان موجود
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NT129SQ1
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NT129SQ1

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NT129SQ1

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NT129SQ1
+
_

35,280,000 تومان 33,480,000 تومان موجود
کولر گازی بویمن 30000سرد حاره ای BTC-30AK
کولر گازی بویمن 30000سرد حاره ای BTC-30AK

کولر گازی بویمن 30000سرد حاره ای BTC-30AK

کولر گازی بویمن 30000سرد حاره ای BTC-30AK
+
_

57,100,000 تومان 55,300,000 تومان موجود
کولر گازی بویمن 24000 سرد حاره ای BTC-24AK
کولر گازی بویمن 24000 سرد حاره ای BTC-24AK

کولر گازی بویمن 24000 سرد حاره ای BTC-24AK

کولر گازی بویمن 24000 سرد حاره ای BTC-24AK
+
_

51,250,000 تومان 49,700,000 تومان موجود
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NF129SQ1
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NF129SQ1

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NF129SQ1

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NF129SQ1
+
_

32,040,000 تومان 30,510,000 تومان موجود
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NF189SQ1
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NF189SQ1

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NF189SQ1

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مدل NF189SQ1
+
_

42,660,000 تومان 40,500,000 تومان موجود
کولر گازی ایستاده بویمن مدل BFH-60FM
کولر گازی ایستاده بویمن مدل BFH-60FM

کولر گازی ایستاده بویمن مدل BFH-60FM

کولر گازی ایستاده بویمن مدل BFH-60FM
+
_

103,400,000 تومان 100,000,000 تومان موجود
کولر گازی ایستاده بویمن مدل BFH-36FM
کولر گازی ایستاده بویمن مدل BFH-36FM

کولر گازی ایستاده بویمن مدل BFH-36FM

کولر گازی ایستاده بویمن مدل BFH-36FM
+
_

63,600,000 تومان 61,700,000 تومان موجود
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی سفید مدل S4 - W24K23AE
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی سفید مدل S4 - W24K23AE

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی سفید مدل S4 - W24K23AE

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی سفید مدل S4 - W24K23AE
+
_

53,370,000 تومان 50,670,000 تومان موجود
کولر گازی گرین 24000 مدل دیاموند H24P1T1/R1-J
کولر گازی گرین 24000 مدل دیاموند H24P1T1/R1-J

کولر گازی گرین 24000 مدل دیاموند H24P1T1/R1-J

کولر گازی گرین 24000 مدل دیاموند H24P1T1/R1-J
+
_

44,825,000 تومان 41,370,000 تومان موجود
کولر گازی گرین 18000 مدل دیاموند H18P1T1/R1-J
کولر گازی گرین 18000 مدل دیاموند H18P1T1/R1-J

کولر گازی گرین 18000 مدل دیاموند H18P1T1/R1-J

کولر گازی گرین 18000 مدل دیاموند H18P1T1/R1-J
+
_

36,300,000 تومان 33,495,000 تومان موجود
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مشکی مدل S4 - W12JARPD
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مشکی مدل S4 - W12JARPD

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مشکی مدل S4 - W12JARPD

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مشکی مدل S4 - W12JARPD
+
_

44,460,000 تومان 42,210,000 تومان موجود
کولر گازی 24000بویمن مدل BRH-24TP
کولر گازی معمولی 24000بویمن مدل BRH-24TP

کولر گازی 24000بویمن مدل BRH-24TP

کولر گازی معمولی 24000بویمن مدل BRH-24TP
+
_

32,900,000 تومان 31,900,000 تومان موجود
کولر گازی 18000بویمن مدل BRH-18TP
کولر گازی معمولی 18000بویمن مدل BRH-18TP

کولر گازی 18000بویمن مدل BRH-18TP

کولر گازی معمولی 18000بویمن مدل BRH-18TP
+
_

29,900,000 تومان 29,000,000 تومان موجود
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مشکی مدل S4 - W18KLRPA
کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مشکی مدل S4 - W18KLRPA

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مشکی مدل S4 - W18KLRPA

کولر گازی سرد و گرم اینورتر ال جی مشکی مدل S4 - W18KLRPA
+
_

59,850,000 تومان 56,880,000 تومان موجود
کولر گازی گرین 12000 مدل دیاموند H12P1T1/R1-J
کولر گازی گرین 12000 مدل دیاموند H12P1T1/R1-J

کولر گازی گرین 12000 مدل دیاموند H12P1T1/R1-J

کولر گازی گرین 12000 مدل دیاموند H12P1T1/R1-J
+
_

28,600,000 تومان 26,355,000 تومان موجود

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

instagramlinkedinwhatsuptelegram
logo

دفترمرکزی:تهران شریعتی نرسیده به سه راه طالقانی کوچه نقدی پلاک 4 طبقه 4 واحد 13
تهران خیابان طالقانی نرسیده به خیابان شریعتی پلاک 9 فروشگاه کولرگازی
02177637688
02177637687
09126461454

menuordersearch
colergazi.ir