نحوه تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبی ,

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ یکشنبه
(17)
(0)
نحوه تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبی
نحوه تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبی

چطور کولر گازی اینورتر (کم مصرف) اصل را از اینورتر تقلبی تشخیص دهیم

آیا می‌دانید کولر گازی اینورتر یا کم مصرف چیست؟ چگونه می‌توان کولر گازی اینورتر اصل را از تقلبی تشخیص داد؟ کولر گازی اینورتر چه تفاوتی با یک کولر معمولی دارد؟ در این مطلب قصد داریم به این سوالات و احتمالا سوال های زیاد دیگری که ذهن شما را در این زمینه مشغول کرده است بهترین پاسخ را ارائه دهیم تا بهتر بتوانید کولر گازی اینورتر اصل بخرید

نحوه کار کولر گازی کم مصرف به چه صورت است؟
نحوه کار تمامی کولر های گازی به این صورت است که گاز بسیار سردی که به گازهای فریونی معروف هستند و از ترکیبات شیمیایی مخصوصی تشکیل شده اند که به وسیله یک موتور قوی که کمپرسور نامیده می‌شود در سیکل یا همان لوله های کولر گازی که اصطلاحاً خلأ شده است و چیزی به جز همین گاز در آن وجود ندارد به گردش در می‌آید این گاز زمانی که به پنل داخلی با همان اواپراتور شما می‌رسد به وسیله باد گرمی که به کویل ها برخورد میکند گرم شده و سرما را به محیط پس می‌دهد و دوباره به پنل بیرونی یا همان کندانسور برگشته و براثر یک سری تغییرات آماد بازگشت به محیط داخلی منزل میشود و تمامی این اعمال مکش و پرتاب این گاز توسط کمپرسور انجام می‌شود این خلاصه ای از کارکرد دستگاه های تهویه مطبوع که کولر گازی هم یکی از آن هاست است

یکی از بزرگ ترین معایب سیستم های قدیمی این است که وقتی برد فرمان تشخیص داد که محیط داخلی شما به اندازه کافی خنک شده است که این دما از طریق شما به دستگاه داده می‌شود دستور قطع کمپرسور را صادر می‌کند که در خوش بینانه ترین حالت ۳ بار در هر ساعت اتفاق می‌افتد و زمانی که کمپرسور دوباره فرمان روشن شدن را دریافت کرد برای این کار نیاز به جریان بسیار بالای چند آمپری دارد که باعث مصرف شدن برق زیادی خواهد شد و این مشکل بزرگی در این سیستم هاست.

مثلاً فرض کنید که شما قصد هل دادن ماشین خاموشی را دارید برای راه افتادن اولیه ماشین نیاز به انرژی بسیار بالایی است ولی زمانی که راه افتاد شاید انرژی چندین برابر کمتر برای هل دادن لازم دارید و اگر بازهم توقف کند برای راه انداختن دوباره آن همان انرژی اولیه لازم است.

به نظر شما چرا کولر گازی کم مصرف یا اینورتر ۵۰ تا ۶۰% مصرف برق کمتری دارند؟
کولرهای کم مصرف نسل جدید دو تفاوت اصلی با کولرهای قدیمی دارند که با همین تفاوت توانسته اند مشکلات مصرف برق را تا حد قابل قبولی کم کنند:

۱) گاز مصرفی در این کولر گازی اینورتر R410a بوده که بسیار سردتر از گاز R22 در کولرهای معمولی است.

دمای جوشش گاز R410a منفی ۵۲ در جه سانتی گراد است و این در حالی است که دمای جوشش گاز R22 منفی ۴۱ درجه سانتی گراد بوده که این تفاوت در سیستم های تهویه مطبوع بسیار قابل توجه و نقش مهمی در تولید سرما در بازه زمانی کمتر خواهد داشت.

۲) ساختار کمپرسور یا همان قلب تپنده سیستم تهویه مطبوع یا کولر گازی های قدیمی همان طور که در بالا توضیح داده شده به نحوی است که بعد از هم دما شدن محیط با دمایی که شما برای کولر گازی تنظیم کرده اید موتور یا کمپرسور کولر گازی کاملاً خاموش و منتظر خواهد ماند تا دوباره از طریق فرمان مادربرد به کار گیری شود که همین استارت مجدد باعث مصرف جریان بالایی از برق است.

اما در کولرهای اینورتر با توجه به کمپرسور و قطعات و مدارات فرمانی که در آن کار برده شده است سیستم به نوعی طراحی شده که کمپرسور هیچ گاه کاملاً از مدار خارج نمی‌شود تا برای روشن شدن دوباره جریان بالایی بخواهد بلکه دور حرکتی یا قدرت موتور به حداقل خود خواهد رسید تا برای خنک کردن مجدد محیط نیاز به جریان بالایی برای استارت نباشد

در حقیقت این کمپرسور ها فرکانسی بوده و قابلیت کم و زیاد شدن بازده را دارند مانند لامپ های دیمر دار که قابلیت کم و زیاد شدن نور را دارند.

 

چطور می‌توان یک کولر گازی اینورتر را از کولر گازی معمولی تشخیص داد؟
با توجه به بازار داغ کولر گازی کم مصرف متأسفانه بسیاری از افراد سودجو از عدم شناسایی کولر گازی اینورتر اقدام به کلاه برداری از مشتریان کرده و کولر گازی های معمولی را به جای کولر گازی اینورتر به مشتری معرفی می‌کنند که علاوه بر کیفیت پایین این کولرها هزینه بیشتری را نیز بابت اینورتر بودن آن دریافت میکنند.

در این بخش به شما نکاتی را آموزش می‌دهیم که بتوانید به وسیله آن یک کولر گازی اینورتر را از کولر گازی معمولی تشخیص دهید.
کولر اینورتر
مطمئن ترین راه خرید از مراکز معتبری است که کولر گازی را با ضمانت نامه های معتبر عرضه میکنند
معمولاً شکل کولرهای اینورتر اصلی بسیار شیک بوده و دارای بسته بندی قابل قبولی است
اما شاید مهم ترین روش تشخیص چک کردن برچسب فنی کولر گازی است
برچسب فنی یا پلاک کولر گازی چیست؟
برچسب فنی اطلاعاتی است که به صورت برچسب روی تمامی لوازم الکترونیکی ثبت شده که داده های زیادی درباره دستگاه و نوع کارکرد آن به شما منتقل می‌کندبه شکل زیر توجه کنید این تصویر برچسب فنی ۲ عدد کولر گازی کم مصرف و کولر گازی معمولی است که برچسب شماره یک برچسب یک کولر گازی اینورتر بوده و برچسب شماره ۲ برچسب یک کولر معمولی است.

تشخیص کولر گازی تقلبی برندهای مختلف
به طور کلی با ورود کولر گازی های قاچاق از شهرهای مرزی ایران مانند بانه، گناوه و … فروش کولر گازی تقلبی برندهای مختلف به جای اصل بسیار زیاد شده است. برخی مواقع کولر معمولی را به جای کولر اینورتر به مشتری می‌فروشند و در برخی موارد یک برند را به جای برند دیگر جا می‌زنند و این کار را با دستکاری و یا تعویض مارک کولر، چسباندن برچسب های مختلف بر روی کولر و حتی تغییر و یا تعویض برچسب فنی دستگاه انجام می‌دهند. گاهی این کار را انقدر ماهرانه انجام می‌دهند که تشخیص کولر اصل از تقلبی از روی این مشخصات برای یک فرد عادی بسیار سخت می‌شود. یکی از بهترین راه های تشخیص درست بودن اطلاعات برچسب فنی، این است که مدل و مشخصات قید شده در برچسب فنی کولر را در اینترنت و سایت های معتبر فروش برند کولر گازی مورد نظر خود جستجو کنید و از درست بودن اطلاعات برچسب فنی اطمینان پیدا کنید. در ادامه نکات تجربی را برای تشخیص کولر گازی های تقلبی اجنرال، گری و ال جی در بازار بیان می‌کنیم.

نکاتی برای تشخیص کولر گازی اجنرال اصلی از تقلبی
به طور کلی طبق اطلاعات دریافتی ما، کولر گازی های اجنرال در ایران نسخه اینورتر ندارند. پس یکی از راه های تشخیص کولر گازی اجنرال تقلبی همین موضوع است. اگر فروشتنده به شما مشخصات یک کولر اینورتر اجنرال را ارائه داد به صحت گفته های او شک کنید. شرکت اجنرال برای بازار بین الملل کولر اینورتر تولید نمی‌کند مگر انکه شرکت خاصی کولر سفارشی درخواست دهد.

یکی دیگر از نکات تجربی که البته دقت آن کامل نیست، توجه به جعبه های کارتون کولر اجنرال است. این جعبه ها معمولا به دلیل طی مسافت طولانی تا رسیدن به مقصد به هر حال تا حدودی خط و خش دار می‌شوند. در صورتی که جعبه های تقلبی کارتونی از آنجایی که در ایران بسته بندی می‌شوند، معمولا بسیار مرتب و بدون خط و خش هستند.

توجه کنید که کولرهای اجنرال به خاطر استفاده از کمپرسورهای پیستونی (اصطلاح عامیانه: موتور سنگین) فقط برای مناطق گرمسیر مانند جنوب کشور مناسب هستند.

توجه: به یاد داشته باشد برای خرید کولر گازی اصل حتما از فروشگاه های معتبر و قابل اطمینان خریداری کنید مثل فروشگاه کولر گازی، چرا که در صورت بروز هر گونه مشکل، می‌توانید پیگیری های لازم را انجام دهید.

با این حال اگر تصمیم به خرید کولر از فروشگاه های متفرقه گرفتید، دقت کنید که اگر فروشنده قیمت خیلی پایین تری نسبت به نمایندگی ها و فروشگاه های معتبر پیشنهاد داد، به این اختلاف قیمت شک کنید! اگر دانش فنی و تجربه زیادی درباره کولر گازی ندارید، حتما هنگام خرید از یک کارشناسان فروشگاه کولر گازی مشاوره بگیرید و در صورت امکان از همراهی وی برای بازدید از کولر مورد نظرتان کمک بگیرید. هرگز بدون دیدن کولر، آن را از راه دور و از مراکزی که نمی‌شناسید سفارش ندهید چرا که در صورت بروز مشکل و یا متفاوت بودن کولر با آنچه که شما سفارش داده بودید، دستتان به هیچ جا بند نمی‌شود!

 

 

 

جهت ارتباط با فروشگاه اینترنتی کولر گازی (COLERGAZI.IR) و دریافت مشاوره رایگان اینجا کلیک نمایید.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

instagramlinkedinwhatsuptelegram
logo

دفترمرکزی:تهران شریعتی نرسیده به سه راه طالقانی کوچه نقدی پلاک 4 طبقه 4 واحد 13
تهران خیابان طالقانی نرسیده به خیابان شریعتی پلاک 9 فروشگاه کولرگازی
02177637688
02177637687
09126461454

menuordersearch
colergazi.ir